Mindful Yoga

Mindful Yoga volwassenen / studenten

Individueel traject Mindful Yoga 

Mindful Yoga therapie vormt een combinatie van Yoga met aandachtstraining, technieken en oefeningen vanuit mindfulness & meditatie, heartfulness & hartfocus, Yoga Nidra en Coaching Hoogsensitiviteit.

Het kan zorgen voor meer balans, rust & ruimte en ondersteunen bij het in je eigen kracht staan. 

Er is volop aandacht voor het soepel houden van je lichaam en je geest. We bekijken hoe het gaat met je energiebalans en je krijgt handvatten mee die kunnen helpen bij stressklachten en het omgaan met prikkels van buitenaf.

Ook staan we stil bij wat je hart je wil zeggen en hoe je meer vanuit je hart de dingen kan doen. Je in je eigen kracht komt te staan. 

Een afwisselend individueel traject, waarbij op een eclectische manier Yoga, Mindfulness, Heartfulness, Yoga Nidra en Coaching Hoogsensitiviteit worden gecombineerd.

Een traject bestaat uit 4 sessies van 60 min.

Series dinsdag:
* 7/6  21/6  28/6  5/7. Tijd 9.00 – 10.00u. (VOL)

* 30/8  13/9  27/9  11/10. Tijd 9.00 – 10.00u of 11.00 – 12.00u.

* 6/9  20/9  4/10  18/10. Tijd 9.00 – 10.00u of 11.00 – 12.00u.

Serie donderdag:
* 1/9  15/9  29/9  13/10. Tijd 16.00 – 17.00u of 17.15 – 18.15u.

Series vrijdag:
* 13/5  10/6  24/6  8/7. Tijd 9.00 – 10.00u. (VOL)

* 27/5  10/6  24/6  8/7. Tijd 14.15 – 15.15u. (VOL)

* 2/9  16/9  30/9  14/10. Tijd 9.00 – 10.00u of 11.00 – 12.00u.

Serie zaterdag:
* 3/9  17/9  1/10  15/10. Tijd 11.15 – 12.15u.

~ Andere dag/tijd in overleg mogelijk. 

Locatie: praktijk Inner Spring, Diamantstraat 12, Nijmegen.

Voor opgave of meer informatie: moni@innerspring.nl / 0612781574.

Mindful Yoga klein groepsverband

Mindful Yoga
wordt ook in de vorm van een lessenserie aangeboden in klein groepsverband. 

Mindful Yoga vormt een combinatie van Yoga met aandachtstraining, technieken en oefeningen vanuit mindfulness & meditatie, heartfulness & hartfocus en Yoga Nidra.

Het kan regulerend werken en ondersteunen bij het in balans zijn. Het geeft ondersteuning om meer in het nu te blijven, meer naar het hart te luisteren en te vertrouwen op het hart. Van daaruit meer ontspanning en plezier te ervaren en beter om te gaan met spanningen en stressvolle situaties.

Ook kan het bijdragen aan:

Verbetering van nachtrust, vermindering van rusteloosheid en piekergedachten
Een goed welbevinden
Vergroting van empathie en eigenwaarde
Jezelf durven uiten vanuit je hart
Je grenzen voelen en aangeven 
Beter luisteren naar je lichaam
Balans brengen in je leven

Naar aanleiding van een thema zijn we in verbinding, met plezier en niet-competatief in beweging. Er is afwisseling van (flow)yoga(houdingen) met technieken en oefeningen vanuit mindfulness & meditatie, heartfulness & hartfocus, visualisatie, dansexpressie en yoga nidra / ontspanning. Tijdens de les zijn er ook momenten van verwerking in de vorm van schrijven / tekenen. 

De nadruk ligt op de aandacht en het hart.

Onderwerpen die o.a. aan bod komen:

Bewustwording
Stilstaan bij emoties
Aandacht & concentratie
Vriendschappen en relaties
Omgaan met stress en angst
Aanvaarding van ‘dat wat zo is’
Luisteren naar je lichaam
Liefdevol kijken naar jezelf en anderen
De kracht van je hart
Grenzen voelen en aangeven
Vertrouwen in jezelf

Vanuit een veilige sfeer is er de ruimte om nieuwe mogelijkheden te zien om in je eigen kracht te komen, te blijven en zo in balans te zijn. Je leert om weer te ‘voelen’ in plaats van te denken en het zelfbewustzijn ontwikkelt zich.

Mindful Yoga wordt gegeven op:

Donderdagavond van 18.45 –  19.45u, praktijk Inner Spring, Diamantstraat 12, Nijmegen.

Lessenserie: 1/9 (proefles)  15/9  29/9  13/10.

Voor opgave of meer informatie: moni@innerspring.nl / 0612781574.